TVhörnan! - TO THE BEAUTIFUL YOU

16 Episoder - Koreansk serie - 2012
 
Kang Tae-Joon är en guldmedaljör i höjdhopp, men han har fastnat i en svacka på grund av en skada. Goo Jae-Hee, en koreansk tjej som följt Kang Tae-Joons atletiska karriär från USA väljer att hjälpa sin idol och går då så långt att hon skriver in sig på hans skola. Problemet är att endast manliga elever är tillåtna och Goo Jae-Hee tvingas dagligen kämpa för att hålla sin hemlighet samtidigt som hon försöker övertala Kang Tae-Joon att börja hoppa igen.
 
En koreansk dramatisering av mangaserien Hana Kimi! Har förr både läst mangan och sett den japanska dramatiseringen och jag älskar dom båda! Så att ge mig in i en serie med en handling som jag sett/läst 2 gånger innan brukar ofta resultera i att man blir besviken, det blir lite som att uppföljaren aldrig blir bättre än den första filmen. MEN jag älskar denna dramatiseringen ändå, den får mig att skratta något enormt och vilja gömma huvudet i kudden när huvudkaraktären utsätts för pinsamma saker gång efter gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





Follow on Bloglovin

Kontakta Mig!



Secret Garden

En otroligt bra koreansk dramaserie!



20/6

GÖTEBORG - BANDIT UNPLUGGED


4/7 - 6/7

GÖTEBORG - METALTOWN


9/7 - 11/7

MALMÖ - IRON MAIDEN


11/8

STOCKHOLM - TENACIOUS D


22/11

STOCKHOLM - BLACK SABBATH